News - Reader comments

Apple iPhone 5's A6 chipset performance examined in detail

22 September, 2012 | Read the news | Post your comment
Apple iPhone 5's A6 chipset performance examined in detail - read the full textEver since the Apple iPhone 5 was announced, the A6 chipset which powers it has been something of a riddle. With Apple mentioning nothing on the exact specifications, we had to wait another week to find the core count and architecture, as well as the RAM amount and GPU model. Now however, we got...

 

Sort by:

from the benchmark i realized why apple didnt put bigger screen and bigger resolution to iphone 5..becoz its have more cons than pros..to shit3 fans,why'd buy a giant phone that doesnt fit ur small hands and even beaten by a "smallphone".games on ur shit3 is scrimpy and laggy hahaha

  • Reply
  • 2012-09-22 17:51
  • Ki3u

Galaxy S3 has way more features and open source so benchmarks don't matter

  • Reply
  • 2012-09-22 17:51
  • 7sH1

> In reply to Mr. Smiley Face @ 2012-09-22 17:38 from t7Pn - click to readI pity people like u. Benchmarks are for nerds? Then why is it irrelevant for u now? I thought sgs3 fans bash about i7core2dualish processor of ur sgs3? What happend to ur specs list that clearly written to the papers? U just cant accept the fact that ur sgs3 has beaten by ur most haten iphone5! Thats it. Whahahhaahhaha

  • Reply
  • 2012-09-22 17:51
  • t7XH

> In reply to Anonymous @ 2012-09-22 17:47 from sXDt - click to readWow dude screen size is indpenedent of screen resolution. Screen size doesnt affect benchmark if they have the same resolution. Learn2smartphone

  • Reply
  • 2012-09-22 17:50
  • v0qu

> In reply to Anonymous @ 2012-09-22 17:42 from v0qu - click to readu make love of iphone 5 and BTW i own the s3 white and battrey cover pop up cause of case and heat. it's nice in the hand but with the worst build quality ever Lol

  • Reply
  • 2012-09-22 17:49
  • pRGI

Why do you show all the specification & performances which Iphone5 is better than GS III?
& why do we have to believe these Numbers?
It's known that SG III is the best
You just straining

  • Reply
  • 2012-09-22 17:48
  • Lip$

And here come the Fandroids.

They claimed the sunspider Java benchmarks were fake, the drop tests unfair, and now the new benchmarks are obviously because the phone has a .8 of an inch smaller, LOL.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:47
  • sXDt

So the s3 it's any more the most powerfull phone in the market already smoked by the iphone 5 and lg optmius g Lol

ps. i own the s3

  • Reply
  • 2012-09-22 17:45
  • pRGI

> In reply to Lolhaha @ 2012-09-22 17:20 from t7XH - click to readOk I give up actually just the messenger, but when you pay TWICE the going price than any other phone on the planet, then the cost you have for shaving nanoseconds from page loading is considerable.

Its not like I was planning to do something in the interim.

In a few months it may all change due to innovation.

I've seen some bench mark test on youtube and side by side the IP5 came out better, but please,just adding LTE and Simultaneous HD video and image recording

As owner of both Nokia & Samsung smartphones you can keep the benchmarks as you have paid & paid and paid

  • Reply
  • 2012-09-22 17:43
  • IaHg

At least my sgs3 color doesnt chip of because it was painted aluminum. Hahaha

  • Reply
  • 2012-09-22 17:42
  • v0qu

It looks like Apple built the Iphone 5 around the benchmarks. Interesting, considering Apple's 'you-don't-need-to-know' attitude towards it's customers.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:41
  • iiHW

Smaller iphone screen and not even hd resolution. Thats kinda expected since higher resolution pushes more pixels.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:40
  • v0qu

where are android fansboy?its so quiet right here hahaaha.Shame on SGS3 LOL

  • Reply
  • 2012-09-22 17:40
  • Ki3u

Benchmark are for nerds. Who needs benchmark like these when we can play 1080p videos or HD games on a bigger screen than just an elongated cheap LCD with a stupid name like retina pupil or whatever.lol! Plus the benchmark looks pretty shady to me. I mean, whytf is s3 way down at the bottom of the chart when all the test ran by GSMArena themselves were just on par or almost equal with Tegra 3? Don't get your hopes up to soon iFans, cuz if Nokia can fake their imaging ads, Apple also can do so with the Benchmarks. I mean, why not? Apple has a lot of money to pay writers, and they're also the master of deceptions. LMAO!!!

  • Reply
  • 2012-09-22 17:38
  • t7Pn

Snapdragon S4 Pro is by Far better than A6 Chip.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:37
  • LGUv

> In reply to Mr Maz @ 2012-09-22 17:34 from nHTv - click to readOh and I forgot to mention that the type and size of screen also affects the results, and not surprisingly the iPhone has the smallest screen.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:37
  • nHTv

> In reply to Anonymous @ 2012-09-22 17:27 from v0qu - click to readand irrelevant to android fans. How surprising.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:37
  • 8YCj

> In reply to Anonymous @ 2012-09-22 17:27 from v0qu - click to readAnd yay all of a sudden benchmark wasn't relevant no more to fandroid? How cool is that then? Hahaha

  • Reply
  • 2012-09-22 17:36
  • t7XH

So Apple will print those pic in big sizes and put it on every store. LOL

  • Reply
  • 2012-09-22 17:36
  • Kh28

performance is performance those complaining about resolution should take their coplains else where.

  • Reply
  • 2012-09-22 17:34
  • NsYJ

Note: Sponsored advertising links are in green.